T O P 3 E VEN T I D ANMAR K

Den 30. maj – 2. juni 2019

20160604_71837_Simon_Loell.jpg
Fotograf: Simon Loell

Pressemeddelelse fra Hjallerup Marked omkring verserende debat omkring hestenes forhold.

08-06-2016

Hjallerup Marked er et hestemarked. Hesten er sjælen i vores marked, hvorfor vi hvert år gør et stort arbejde for at forbedre forholdene på hestepladsen.

Hjallerup Marked har et formaliseret samarbejde med de veterinærer myndigheder, herunder tilknyttet en officiel dyrlæge, der befinder sig på markedspladsen 24 timer i døgnet fra hestene ankommer, og til den sidste er rejst.

På samme vis samarbejder vi med Hestenes Værn og Dyrenes Værn, der begge er repræsenteret på pladsen alle markedsdage.

Alle parter er med i planlægningen op til markedet og efter evalueringen af Hjallerup Marked hvert år.
Vi må understrege, at ingen af de officielle myndigheder har bemærket noget, der ikke har været til hestenes bedste under dette årets Hjallerup Marked.

Konkret florerer et billede af to mænd og en shetlandspony. Billedet og den konkrete hændelse tager Hjallerup Marked den dybeste afstand fra. Vi foragter den slags optræden og kan garantere, at såfremt vi var blevet gjort opmærksomme på hændelsen, så havde vi naturligvis reageret og inddraget politi og relevante myndigheder, ligesom vi gør med alle andre overtrædelser på Hjallerup Marked.

Evalueringen af weekendens Hjallerup Marked er allerede i gang hos markedsudvalg og frivillige ledere. Her konstaterer vi, at der er kommet flere konstruktive forslag og ideer, som vi behandler frem mod næste års marked.

I den planlægningsproces vil vi ligeledes inddrage dyrlæge og dyreværnsorganisationer, så hestene og øvrige dyr, stadig kan det have det godt og trygt på Hjallerup Marked.

På vegne af Markedsudvalget
Lars K Nielsen